W jaki sposób powstają gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe to obecnie jedno z popularniejszych rozwiązań reklamowych. Jest to jeden z podstawowych sposób na prowadzenie akcji promocyjnych przez firmy i korporacje. Same gadżety reklamowe to jednak tak naprawdę zwykłe i dość tanie przedmioty codziennego użytku, które przy użyciu odpowiednich technik personalizuje się by stały się nośnikiem treści reklamowych. Jakie przedmioty codziennego użytku można wykorzystywać jako nośniki reklamy i za pomocą jakich technik można gadżety reklamowe wykonać. Oto kilka naszych wskazówek.

Co można wykorzystać jako gadżety reklamowe?

Obecnie przy wykonywaniu gadżetów reklamowych można wykorzystać niemal wszystko, w praktyce są to jednak zwykle dość popularne produkty, których bazowy koszt zakupu nie jest szczególnie drogi. W praktyce oznacza to, że najczyściejszej jako gadżety reklamowe według portalu reklamy wizualnej www.signs.pl wykorzystuje się takie produkty jak:gadżety reklamowe

  • długopisy,
  • breloczki,
  • smycze,
  • kalendarze,
  • notesy,
  • teczki,
  • kubki,
  • koszulki,
  • czapki.

Nie są to wszystkie rozwiązania, które wykorzystuje się przy produkcji gadżetów reklamowych, jednak są to te najpopularniejsze. Należałoby jeszcze nadmienić, że wśród gadżetów reklamowych wyróżniamy pewną specjalną grupę gadżetów, mianowicie gadżety ekskluzywne. Ekskluzywne gadżety reklamowe to takie produkty jak np. portfel z logo firmy czy dobra jakościowo torba. Takie rozwiązania są dość sporadycznie stosowane i to zwykle wobec ważnych klientów czy kontrahentów, z którymi prowadzi się długofalową współpracę. Fakt ten sprawia, że wytwarzanie takich gadżetów jest stosunkowo rzadkie, niemniej i w tym wypadku warto wiedzieć się za pomocą jakich technik wykonuje się takie upominki.

Jakie techniki wykorzystuje się przy personalizacji gadżetów reklamowych

tłoczenie na gorącoJak wspomnieliśmy powyżej obecnie niemal wszystko może stanowić nośnik reklamy, należy jednak mieć na uwadze, że różny materiał z jakiego wykonane są gadżety wymusza stosowanie innych technik za pomocą których na dany produkt treść reklamowa może zostać naniesiona. Według drukarnie.com.pl najpopularniejszą i jednocześnie nadal z jedną najtańszych metod jest druk, przy czym obecnie szczególnie dużą popularnością cieszą się nadruki UV. Technika ta pozwala na szybkie wykonanie gadżetu na praktycznie dowolnym materiale czy to szkle, pleksi czy nawet na drewnie, przy czym należy zaznaczyć, że może ona być stosowana tylko do materiałów płaskich, co jest pewnym ograniczeniem. Obok nadruków UV dużą popularnością cieszy się także taka usługa drukarni jaką jest tłoczenie na gorąco. Technika ta inaczej określana hot stamping pozwala na trwale wtłoczenie danej treści do struktury przedmioty. Metoda ta daje bardzo trwałe rezultaty, jednak stosuje się ją głównie w przypadku materiałów ze skóry czy też materiałów skóropodobnych. Dodatkowo jest to dość kosztowna technika, ponieważ wymaga stworzenia nowej matrycy co każdego zlecenia.

Gadżety z pleksi

cięcie plexi laseremDość popularnym rozwiązaniem w ostatnim czasie stały się gadżety reklamowe z pleksi. Do produkcji gadżetów reklamowych tego typu wykorzystuje się takie techniki jak cięcie plexi laserem oraz znakowanie laserowe. Pozwala to nie tylko na naniesienie dowolnej treści reklamowej, ale także daje dużo możliwości przy tworzeniu samego gadżetu. Zgodnie z zamówieniem firma może wykonać z plexi breloczki, tabliczki, ramki, a co za tym idzie wykorzystanie techniki i takiego materiału jakim jest plexi przy tworzeniu gadżetów reklamowych jest bardzo praktyczne i dość uniwersalne.

Znakowanie odzieży – techniki

koszulki z nadrukiemWykorzystanie różnych elementów odzieży do produkcji gadżetów reklamowych jest dość powszechne, należy jednak mieć na uwadze fakt, że techniki za pomocą, których nanosi się treści reklamowe są różne, a wśród nich wyróżnia się takie jak:

  • sitodruk,
  • haft,
  • flock,
  • flex,
  • termotransfer.

W praktyce najpopularniejszą techniką przy znakowaniu odzieży jest sitodruk – wynika to z tego, że metoda ta pozwala na wykonanie dużych nakładów przy stosunkowo niskiej cenie, a przy tym nadruk jest dość trwały i wyraźny. Jeśli chodzi o trwałość to jednak najlepsze rezultaty daje haft, przy czym jest to dość kosztowna metoda. Ciekawą alternatywą da sitodruku i haftu jest flock. Nadruk wykonany tą metodą jest prawie tak trwały jak haft, a przy tym wykonanie go jest zdecydowanie szybsze.

Podsumowując

Obecnie gadżety reklamowe mogą być niemal wszystkim, przy czym należy mieć na uwadze, że metody jakie wykorzystuje się przy ich produkcji są bardzo różne. Fakt ten jednak sprawia, że każdy ma szanse znaleźć i zamówić niepowtarzalne gadżety reklamowa, pasujące do prowadzonej w jego firmie kampanii reklamowej.

Dodaj komentarz