marketing

W jaki sposób dbać o swoich klientów?

Kontakty z klientami są jedną z najważniejszych kwestii w działalności każdej firmy. To od nich w dużej mierze zależy zaufanie oraz pozytywny wizerunek danego przedsiębiorstwa. Osoby zajmujące się działaniami związanymi z marketingiem, dokładają wszelkich starań, by ich klienci byli nie tylko zadowoleni z jakości otrzymywanych usług ale również poczuli się docenieni. Współcześnie wiele firm nawiązuje współpracę z innymi podmiotami takimi jak drukarnie czy hurtownie z gadżetami, w celu przygotowania upominków dla swoich stałych odbiorców. W jaki zatem sposób zadbać o klienta?

Miła niespodzianka czyli gustowny kosz upominkowy

KOSZ UPOMINKOWYJednym z rozwiązań, pozwalającym na podkreślenie tego jak ważny jest odbiorca, korzystający z usług danej firmy są kosze upominkowe dla klientów. Takie prezenty są miłym zaskoczeniem dla nabywcy, który z pewnością będzie nadal korzystać z oferty danego przedsiębiorstwa. Zazwyczaj tego typu upominki są ofiarowane w ważnych momentach, takich jak okrągłe rocznice jej działania lub jako miła niespodzianka przed zbliżającymi się świętami. W koszach mogą znaleźć się produkty naszej firmy, np. jeżeli prowadzimy sklep z galanterią skórzaną, idealnym pomysłem będzie obdarowanie stałego klienta naszym produktem. W takim wypadku najlepsze okażą się portfele, skórzane etui czy paski, które z pewnością staną się przydatnym dodatkiem w codziennym życiu. Jeżeli zajmujemy się sprzedażą piór wiecznych i długopisów, również możemy je zapakować w taki kosz. Warto pamiętać aby takie prezenty zawierały logo naszej firmy, dzięki czemu odbiorca będzie wiedział od kogo je dostał. Dopełnieniem całego zestawu mogą być słodkości. W tym przypadku należy nawiązać współpracę z podmiotem, zajmującym się ich produkcją. Dzięki temu możliwe stanie się zamówienie według naszych oczekiwań wystarczającej liczby produktów, które zapakujemy do każdego z koszy.

Słodki prezent – kosze pełne słodyczy

kosze ze słodyczami dla klientówW przypadku gdy zajmujemy się produkcją słodyczy, dobrym rozwiązaniem okaże się wykorzystanie własnych produktów jako upominków dla stałych odbiorców. Takie kosze ze słodyczami dla klientów, przede wszystkim wzmocnią nasz wizerunek a poza tym jeszcze bardziej przyciągną do siebie osoby kupujące nasze produkty. Same słodkości to nie wszystko. Aby taki prezent nabrał większego znaczenia i był skierowany do indywidualnych odbiorców, powinniśmy zastanowić się nad umieszczeniem w jego wnętrzu karteczki z dedykacją dla konkretnej osoby. Aby je wykonać należy zająć się przygotowaniem jej projektu oraz skontaktować się z drukarnią, która zajmie się ich wydrukiem. Taki kosz z pewnością ucieszy nie tylko daną osobę lecz także sprawi, że poczuje się ona bardziej doceniona.

Coś niewielkiego, czyli przydatne gadżety

Wiele firm chcąc zadbać o swoich klientów postanawia przygotowywać specjalne gadżety, które są rozdawane przy wielu okazjach takich jak pikniki firmowe. Decydując się na taki właśnie rodzaj upominków powinniśmy zastanowić się jakie elementy będą przydatne w życiu codziennym. Najczęściej spotykanymi z nich są:gadżety reklamowe

  • torby ekologiczne,
  • długopisy,
  • kalendarze,
  • notatniki.

Jednak wykonanie ich wymaga wcześniejszego przygotowania projektu a także zlecenia wykonania. Torby ekologiczne jak i długopisy możemy zamówić w hurtowni lub zlecić ich produkcję wybranej firmie. Natomiast w przypadku kalendarzy i notatników konieczne okaże się zamówienie ich w drukarni. Ważne aby takie gadżety reklamowe zawierały logo naszej firmy, dzięki czemu używane na co dzień staną się dodatkowym elementem promocji.

Oryginalne ubrania – elementy ubioru dla klienta

koszulki z nadrukiemOstatnim sposobem na to aby należycie zadbać o swoich klientów może okazać się przygotowanie określonej liczby ubrań z logo naszej firmy. Decydując się na bluzy z nadrukiem, warto odpowiednio wcześniej wykonać ich projekt i zając się szukaniem podmiotu, które je wykona. W takim planie powinny znajdować się informacje na temat ich wymiarów, kolorystyki, ilości oraz materiału z którego zostaną wykonane. Jeżeli chcemy aby takie bluzy były miłe w dotyku i wytrzymałe najlepiej jeśli będą uszyte z bawełny. Ten materiał przepuszcza powietrze, jest przyjazny dla środowiska a co najważniejsze nie ulegnie szybkiemu zniszczeniu podczas prania. Następie powinniśmy skontaktować się z drukarnią, która naniesie nadruk a także pomoże w jego odpowiednim skomponowaniu. Jeżeli chcemy wręczyć naszym klientom koszulki z nadrukiem, należy w taki sam sposób jak w przypadku bluz, zaprojektować i zamówić je w szwalni a później oddać do drukarni. Warto pamiętać aby nabyć ich właściwą ilość i jak największy przekrój rozmiarów. Dzięki temu odbiorca naszych usług będzie nie tylko mile zaskoczony ale również nosząc otrzymany prezent, przyczyni się do promocji naszej firmy.

Kilka zdań podsumowania

Działania, mające na celu dbałość o klienta, wymagają dużej uwagi i wcześniejszego przygotowania. Opisane powyżej pomysły są jedynie propozycją jednak ich ostateczny kształt będzie zależeć od osób zajmujących się działaniami marketingowymi. Należy pamiętać aby takie upominki zawierały przede wszystkim logo naszej firmy, dzięki czemu staną się dodatkowym elementem promocji danej działalności. Dzięki temu obdarowani odbiorcy nabiorą jeszcze większego zaufania, które zaowocuje wieloletnią współpracą.

Leave a Comment